Ugdomasis vadovavimas

Geštalto ugdomasis vadovavimas (koučingas) – tai kūrybiška geštalto terapijos ir klasikinio ugdomojo vadovavimo sintezė, kuri suteikia galimybę giliau ir plačiau įsisąmoninti profesines bei asmenines situacijas ir nustatyti bei įgyvendinti tikruosius kliento tikslus ir motyvus.

 

Pagrindiniai geštalto ugdomojo vadovavimo skirtumai nuo kitų ugdomojo vadovavimo rūšių:

 

  • Darbas vyksta remiantis geštalto „kontakto ciklu“, kuris suteikia galimybę pereiti visus etapus ir pasiekti ir asimiliuoti visus iškeltus uždavinius;
  • Profesionalus geštalto vadovas ugdytojas per neverbalinę komunikaciją (fenomenologiškai) stebi ir atspindi kliento energijos judėjimą.

 

  • Sukuriama saugi erdvė nuoširdžiam dialogui be moralinių ar kliento elgesio vertinimų.

 

  • Kokybiškai ir subtiliai dirbama su kliento pasipriešinimo mechanizmais.

 

  • Suteikiama galimybė plačiai eksperimentuoti nerimo ar neapsisprendimo momentais.

 

  • Suteikiama galimybė gauti palaikymą ir besąlygišką priėmimą.

 

Geštalto ugdomojo vadovavimo užsiėmimai vidutiniškai trunka 3–6 mėnesius, susitinkant kartą per savaitę ar kartą per dvi savaites. Per šį laikotarpį išsiaiškinama reali situacija (kartais tai ir yra sunkiausias uždavinys), nustatoma judėjimo ir norimų pokyčių kryptis, o vienas iš svarbiausių dalykų yra kliento aktyvumas tarp susitikimų. Susitikimuose kliento veikla analizuojama ir koreguojama pagal kliento poreikius. Geštalto ugdomojo vadovavimo sesijas veda geštalto terapijos praktikai, turintys ir klasikinio ugdomojo vadovavimo sertifikatus.

 

Klasikinio ugdomojo vadovavimo ir geštalto ugdomojo vadovavimo skirtumus metaforiškai galima apibūdinti taip: pagal klasikinį ugdomojo vadovavimo variantą konsultantą labiau domina, kaip klientas ketina nusigauti iš taško A į tašką B, su kokiomis kliūtimis jis susidurs pakeliui ir ko jam gali prireikti kelionėje, o geštalto konsultantui labiau rūpi, kaip klientas jaučiasi taške A ir kaip kilo idėja keliauti į tašką B, ko jis ten tikisi ir kur dar, be taško B, galėtų vykti. Ugdomąjį vadovavimą būtų galima palyginti su organizuota autobuso ekskursija, kurioje viskas suplanuota iš anksto: pirmiausia planuojamas maršrutas, vykstama griežtai pagal grafiką, pamatomos visos lankytinos vietos ir pagal grafiką atvykstama į nustatytą vietą. O geštalto ugdomasis vadovavimas labiau primena laisvą kelionę be iš anksto suplanuoto maršruto, su daugybe laisvo laiko ir galimybe ilgiau užsibūti patikusiose vietovėse, aptikti iki šiol nepažintas vertingas vieteles, o galbūt ir pasilikti gyventi patikusioje vietoje.

 

Klientas per geštalto ugdomojo vadovavimo sesijas kuria produktyvų dialogą, atranda tai, kas jam pačiam svarbu, eksperimentuodamas išmoksta naujo, jam padedančio elgesio ir kūrybiško prisitaikymo prie naujų situacijų. Visa tai padeda pasiekti efektyvumą ir balansą darbo ir asmeninio gyvenimo srityse.

 

Ugdomojo vadovavimo vadovės ugdytojos (koučerės):

 

IRENA MEŠKAUSKIENĖ – lektorė, ISM verslo vadybos magistrė (verslo administravimo vadovams magistrantūros studijos), VU teisės magistrė, ugdomojo vadovavimo specialistė (sertifikatai: International Coaching Fedaration certificate, UK Coaching development certificate, International Coach and Trainer Association certificate), geštalto terapijos praktikė (Vilniaus geštalto instituto penktųjų studijų metų studentė); Turi daugiau kaip penkiolikos metų vadovaujamojo darbo personalo ir projektų valdymo srityse patirtį, daugiau kaip dešimt metų veda vidinius ir išorinius mokymus organizacijoms, daug metų veda organizacijų strateginio planavimo mokymus ir individualius ugdomojo vadovavimo (koučingo) sesijas. Nuolat kelia kvalifikaciją, gilinasi į lyderystės, darbo su grupėmis, taikomosios organizacijos psichologijos ir darbuotojų ugdymo sritis.

 

GIEDRĖ MATEIKIENĖ – VU organizacinės psichologijos magistrė, personalo valdymo konsultantė, ugdomojo vadovavimo specialistė (sertifikatas – International Coaching Fedaration certificate) ir geštalto praktikė (Vilniaus geštalto instituto penktųjų studijų metų studentė). Vadovavo įvairioms darbo grupėms, vedė mokymus, koordinavo personalo valdymo projektus tiek privačiajame, tiek valstybiniame sektoriuje. Kaip ekspertė dalyvauja formuojant Lietuvos švietimo įstaigų vadovų kompetencijų ir veiklos vertinimo strategiją, atlieka vadovų kompetencijų vertinimus. Nuolat kelia kvalifikaciją mokymuose, gilinasi į efektyvaus vadovavimo, darbo su grupėmis, kūno sąmoningumo ir judesio lavinimo sritis.