Verslui

Geštalto mokymai organizacijoms

Geštalto principais grindžiami mokymai apima visas organizacijos sritis – materialiąją kasdienybę, organizacijos psichologinę atmosferą, sprendimų priėmimo būdus, komunikacijos būdus organizacijoje ir organizacijos vertybes.

Geštalto principais grindžiamų mokymų esmė – kontakto sukūrimas tarp žmonių, kurių vidiniai išgyvenimai, poreikiai ir tikslai yra individualūs. Mokymuose užsimezga kontaktas tarp konsultanto ir dalyvio, o kiekvieno dalyvio ir visos grupės poreikiai sukuria bendrą lauką, kuriame vyksta savireguliacijos procesas ir kūrybiškas prisitaikymas.

Mokymo procese konsultantas žinias perkelia į „čia ir dabar“, į realią dalyvio patirtį.

Geštalto principais grindžiamuose mokymuose visi dalyviai natūraliai atsirenka tai, kas jiems yra reikšmingiausia ar naudingiausia. Konsultantas skatina diskutuoti, provokuoja abejones, parodo galimas alternatyvas, paskatina veikti, tačiau nepriima sprendimų už dalyvius.

Derindamas teoriją ir praktiką, konsultantas kuria mokymosi aplinką, o dalyviai mėgina auditorijoje praktiškai pritaikyti įgytas teorines žinias. Čia galima remtis dideliu geštalto eksperimentų spektru ir pačiam tapti eksperimentų kūrėju.

Geštalto principų išmanymas ir gebėjimas juos taikyti gali būti universali organizacijos ugdymo priemonė, ypač kalbant apie įvairių pokyčių (požiūrio, kultūros, santykio, nuostatų ar elgsenos) valdymą. Pagal organizacijų poreikį kuriame ir įgyvendiname unikalias mokymų programas.

Galimos temos:

  • geštalto principai ir jų praktinis taikymas įmonėse,
  • komunikacija,
  • komandos formavimas,
  • pokyčių valdymas,
  • kritinių situacijų sprendimas,
  • lyderystės ir vadovavimo kompetencijų ugdymas,
  • darbuotojų vertinimas,
  • darbuotojų kompetencijų ugdymas,
  • darbuotojų motyvacija,
  • streso valdymas,
  • konfliktų sprendimas,
  • sprendimų priėmimas,
  • darbas matricoje,
  • delegavimas ir atsakomybės paskirstymas.

Mūsų lektoriai:

BRIGITA KALECKAITĖ – Vilniaus geštalto instituto vadovė, geštalto terapeutė ir supervizorė, personalo valdymo konsultantė, Europos geštalto terapijos asociacijos narė. Brigita užsiima individualia psichoterapine praktika ir dėsto Vilniaus, Rygos, Baltarusijos, Maskvos ir Tbilisi geštalto institutuose, veda mokymus Latvijoje, Estijoje, Švedijoje, Baltarusijoje, Ukrainoje, Rusijoje ir Gruzijoje. Nuolatos kelia kvalifikaciją, mokėsi ir mokosi pas įvairių šalių geštalto psichoterapeutus, dabar studijuoja ir gilinasi į kūno psichoterapijos kryptį – bioenergetinę analizę.

IRENA LAZAUSKIENĖ – lektorė, ISM verslo vadybos magistrė (verslo administravimo vadovams magistrantūros studijos), VU teisės magistrė, ugdomojo vadovavimo specialistė ir geštalto praktikė (Vilniaus geštalto instituto penktųjų studijų metų studentė). Turi daugiau kaip penkiolikos metų vadovaujamojo darbo personalo ir projektų valdymo srityse patirtį, daugiau kaip dešimt metų veda vidinius ir išorinius mokymus organizacijoms, daug metų veda organizacijų strateginio planavimo mokymus ir individualius ugdomojo vadovavimo (koučingo) sesijas. Nuolat kelia kvalifikaciją, gilinasi į lyderystės, darbo su grupėmis, taikomosios organizacijos psichologijos ir darbuotojų ugdymo sritis.

 

Ugdomasis vadovavimas

Geštalto ugdomasis vadovavimas (koučingas) – tai kūrybiška geštalto terapijos ir klasikinio ugdomojo vadovavimo sintezė, kuri suteikia galimybę giliau ir plačiau įsisąmoninti profesines bei asmenines situacijas ir nustatyti bei įgyvendinti tikruosius kliento tikslus ir motyvus.

Pagrindiniai geštalto ugdomojo vadovavimo skirtumai nuo kitų ugdomojo vadovavimo rūšių:

  • darbas vyksta remiantis geštalto „kontakto ciklu“, kuris suteikia galimybę pereiti visus etapus ir pasiekti ir asimiliuoti visus iškeltus uždavinius;
  • profesionalus geštalto vadovas ugdytojas per neverbalinę komunikaciją (fenomenologiškai) stebi ir atspindi kliento energijos judėjimą;
  • sukuriama saugi erdvė nuoširdžiam dialogui be moralinių ar kliento elgesio vertinimų;
  • kokybiškai ir subtiliai dirbama su kliento pasipriešinimo mechanizmais;
  • suteikiama galimybė plačiai eksperimentuoti nerimo ar neapsisprendimo momentais;
  • suteikiama galimybė gauti palaikymą ir besąlygišką priėmimą.

Geštalto ugdomojo vadovavimo užsiėmimai vidutiniškai trunka 3–6 mėnesius, susitinkant kartą per savaitę ar kartą per dvi savaites. Per šį laikotarpį išsiaiškinama reali situacija (kartais tai ir yra sunkiausias uždavinys), nustatoma judėjimo ir norimų pokyčių kryptis, o vienas iš svarbiausių dalykų yra kliento aktyvumas tarp susitikimų. Susitikimuose kliento veikla analizuojama ir koreguojama pagal kliento poreikius. Geštalto ugdomojo vadovavimo sesijas veda geštalto terapijos praktikai, turintys ir klasikinio ugdomojo vadovavimo sertifikatus.

Klasikinio ugdomojo vadovavimo ir geštalto ugdomojo vadovavimo skirtumus metaforiškai galima apibūdinti taip: pagal klasikinį ugdomojo vadovavimo variantą konsultantą labiau domina, kaip klientas ketina nusigauti iš taško A į tašką B, su kokiomis kliūtimis jis susidurs pakeliui ir ko jam gali prireikti kelionėje, o geštalto konsultantui labiau rūpi, kaip klientas jaučiasi taške A ir kaip kilo idėja keliauti į tašką B, ko jis ten tikisi ir kur dar, be taško B, galėtų vykti. Ugdomąjį vadovavimą būtų galima palyginti su organizuota autobuso ekskursija, kurioje viskas suplanuota iš anksto: pirmiausia planuojamas maršrutas, vykstama griežtai pagal grafiką, pamatomos visos lankytinos vietos ir pagal grafiką atvykstama į nustatytą vietą.
O geštalto ugdomasis vadovavimas labiau primena laisvą kelionę be iš anksto suplanuoto maršruto, su daugybe laisvo laiko ir galimybe ilgiau užsibūti patikusiose vietovėse, aptikti iki šiol nepažintas vertingas
vieteles, o galbūt ir pasilikti gyventi patikusioje vietoje.

Klientas per geštalto ugdomojo vadovavimo sesijas kuria produktyvų dialogą, atranda tai, kas jam pačiam svarbu, eksperimentuodamas išmoksta naujo, jam padedančio elgesio ir kūrybiško prisitaikymo prie  naujų situacijų. Visa tai padeda pasiekti efektyvumą ir balansą darbo ir asmeninio gyvenimo srityse.

 

Ugdomojo vadovavimo vadovė ugdytoja (koučerė):

IRENA LAZAUSKIENĖ – lektorė, ISM verslo vadybos magistrė (verslo administravimo vadovams magistrantūros studijos), VU teisės magistrė, ugdomojo vadovavimo specialistė (sertifikatai: International Coaching Fedaration certificateUK Coaching development certificateInternational Coach and Trainer Association certificate), geštalto terapeutė; Turi daugiau kaip penkiolikos metų vadovaujamojo darbo personalo ir projektų valdymo srityse patirtį, daugiau kaip dešimt metų veda vidinius ir išorinius mokymus organizacijoms, daug metų veda organizacijų strateginio planavimo mokymus ir individualius ugdomojo vadovavimo (koučingo) sesijas. Nuolat kelia kvalifikaciją, gilinasi į lyderystės, darbo su grupėmis, taikomosios organizacijos psichologijos ir darbuotojų ugdymo sritis.

 

Norėdami užsiregistruoti į grupę, ugdomąjį vadovavimą ar užsakyti mokymus organizacijai, kreipkitės:

info@gestaltoterapija.lt

Tel.nr. +370 62944263

2025 06 28 – 07 05 Vasaros Geštalto intensyvas

Kviečiame į Vilniaus geštalto instituto vasaros intensyvą Dubingiuose!   Intensyvas vyks - 2025 m. birželio 28 - liepos 05 d. Kviečiame visus, besidominčius geštalto psichoterapija, vieną vasaros savaitę praleisti kartu!…

2025 05 29 Neuždaryti geštaltai – ką daryti?

Kviečiame į renginį "Neuždaryti geštaltai - ką daryti?"   Paskutinis  Neuždarytų geštaltų renginys šį sezoną!   Kviečiame jus į Vilniaus geštalto instituto kito formato renginį, kur susitinka psichoterapija ir tam…

2024 10 30 – 31 Geštalto Forumas 2024 – įrašai

Galite įsigyti Geštalto forumo įrašus Kviečiame dalyvauti online renginyje "Geštalto forumas 2024" Tai - Vilniaus geštalto instituto studentų mini konferencija, kurios metu paskutinių penktų metų geštalto mokymo programos studentai pristato…

Asmeninė psichoterapija su geštalto psichoterapeutu

Geriausia dovana - savęs pažinimas! Artėjančių švenčių proga pasirūpinkite savo artimiausiais ir padovanokite unikalią, itin asmenišką, prasmingą dovaną savęs pažinimui. Asmeninė psichoterapija su geštalto krypties psichoterapeutu. Įsigykite pasirinktą dovanų kuponą…

Geštalto psichoterapijos paskaitų mediateka

Pažinkite geštalto terapiją labiau! Jeigu nepėjote pasiklausyti mūsų paskaitų online, turite puikią galimybę įsigyti paskaitų įrašus. Geštalto paskaitas skaito Vilniaus geštalto instituto bendruomenės nariai – psichoterapeutai, geštalto praktikai, treneriai, studentai…